Димитър Илиев направи финален тест преди рали „България“

Общи 25 юни 2013 | Speed-Press.com A- A+ 3141 посещения | без коментари

Димитър Илиев проведе тестове за настройки на автомобила си преди рали „България“. Пред AUTO BILD България пилотът призна, че на „Хеброс“ доста се е поизпотил в битката си с Крум Дончев (Peugeot 207 S2000, Globul Rally Team). След пловдивския кръг от българския шампионат Илиев усети остра нужда от промени по окачването, защото Skoda-та не му давала достатъчно увереност при излизането от завоя.
Механиците на няколко пъти променяха твърдостта, ниската и високата скорост на амортисьорите, за да достигнат до положението, в което Митко чувства колата най-стабилна. Сега тя има лека склонност към недозавиване, но се държи значително по-добре, отколкото преди. На късата отсечка бяха изпитани и няколко различни „карти“ за управление на мотора на Fabia S2000, а редакторът Димитър Пешев се качи на навигаторското място за едно от изкачванията. Ето и неговите впечатления от екшъна по отсечката:
„Загряването на гумите се оказва по-голямо изпитание от самото изкачване в състезателно темпо, защото главата ми се блъска в страничните защитни панели на седалката. От адската жега спасение няма – Митко не отваря миниатюрните странични прозорчета. През тях може да се промъкне оса и да го ужили по лицето през отворената каска – а това може да бъде фатално дори при нормално шофиране. Заставаме пред клетката за времеизмерване. Пилотът активира функцията за старт и на високи обороти атмосферният двигател с близо 300 к.с. трепетно очаква момента, в който Fabia-та ще се откъсне напред. 5-4-3-2-1...Старт - 80 ляв 2 и веднага след това интензивно спиране за обратен завой. Илиев настъпва здраво газта, но следва типичния си изчистен стил на каране, без да губи ценни стотни в пързаляне на машината. С плавните си команди към волана и педалите и изчистените почти до сантиметър траектории, състезателят намира най-бързия начин да мине по трасето. За да поддържа мотора във високи обороти, той използва левия си крак за спиране. След по-малко от 2 минути задминаваме и втората клетка за времеизмерването, намаляваме кротко и Митко пъргаво завърта колата с ръчната спирачка. „Финал“ - прошепвам по разговорното устройство, вградено в каската, и се прибираме в бокса. Целта е изпълнена: Fabia-та е готова за битката в рали „България“.
Амортисьорите с навити около тях пружини могат да бъдат настройвани по отношение на твърдост и скорост на отпускане и свиване
Горният слой от един комплект гуми остана по трасето.
Някои от най-добрите дилъри на USAG, един от спонсорите на екипа, се качиха в колата при Митко.
Все още не е ясно кои чужденци ще дойдат на рали „България“ - почитателите на моторспорта обаче се надяват те да бъдат повече, за да има сериозна конкуренция за Димитър Илиев и Крум Дончев.

 
Ключови думи:   auto bild, BG Rally, peugeot, peugeot 207, rally team, s2000
 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте