Колата е създадена за участие в едномарков пистов шампионат. Снабдена е с четирицилиндров, 1,6-литров турбодвигател с максимален въртящ момент от 280 Нм при 4000/мин. Максималната мощност на мотора с 32мм бленда на турбото е 235 к.с., което позволява на колата да се ускорява от място до 100 км/ч за 5,6 сек, а максималната скорост да достига 219 км/ч. Съединителят е керамичен с диаметър 184 мм, предавателната кутия е петстепенна, подредена, диференциалът на предното предаване е с повишено триене. Окачването е KW с регулируеми стабилизатори, задният мост е дръпнат назад.
Всъщност производствените мощности на АвтоВАЗ нямат отношение към първите автомобили от серията Lada Granta Sport. Те са проектирани и построени от частната компания ТМС-Спорт, която по-рано носеше името Торгмаш Моторспорт. Главен идеолог на проекта е московският бизнесмен Виктор Шаповалов, който вече няколко години се бори да наложи пистова програма с автомобили на АвтоВАЗ.
През 2007-а той основа отбора "Руски мечки" /Русские медведи:/, който през 2008-а дебютира в световния шампионат WTCC. Патриотизмът накара бизнесмена отборът да използва автомобили ВАЗ-2110, представени на европейските зрители като Lada 110. През 2009-а "мечките" получиха заводската подкрепа на АвтоВАЗ, поканиха за пилот британския ас Джеймс Томпсън и използваха за базов автомобил новата Приора, но проектът беше прекратен от кризата - заводът прекрати финансирането и Шаповалов беше принуден да закрие отбора.
Най-новата история на взаимоотношенията на АвтоВАЗ с автоспорта е пълна с неочаквани обрати и решения, при които единственият стабилно отсъстващ фактор е логиката. В началото на новия век заводът пусна собствена моносерия с прототипи, наречени Lada Revolution, която просъществува няколко години, спечели си съвсем не ласкавото прозвище "Лада Развалюшън" и незабелязaно изчезна от хоризонта.
Миналата година опит за реанимация на международна програма на АвтоВАЗ беше предприет от заклетия "враг" на толиатинци в руската писта - отборът на Лукойл. Петроладжиите обещаха да поемат половината от разходите по издръжката на спортните Lada Priora във WTCC, но шапките в Толиати не оцениха жеста и Лукойл снесе руските пари на SEAT в световния шампионат.
Календарът на Купата Lada Granta за 2011-а е със седем състезания по време на които се планират две състезания по час с летящ старт. Точките се определят по системата на Формула 1, като допълнително точкуване има за най-бърза обиколка и за полпозишън.
С цел намаляване на разходите, организаторите на Купата Lada Granta разрешиха на пилотите да си делят автомобил по време на състезанието. Във всяко от двете пробягвания е предвиден задължителен пит-стоп с фиксирано минимално време за техническо обслужване. Това позволява да се изравнят шансовете на отбори с двама пилоти с тези, които стартират с по един, като последните задължително ще чакат в колата да се изпълни времевата норма.
За изостряне на борбата организаторите на серията са въвели допълнителни хендикапи по време на пит-стопа - водещата кола стои 15 секунди повече от лимитираното за престой време, втората десет и третата пет.
Всъщност, броят на пилотите на един автомобил не е ограничен - в двете пробягвания на един от кръговете с един и същи автомобил могат да стартират четирима - по двама в събота и в неделя - формат на състезание, което досега не се е прилагал.
Да се вземе под наем Lada Granta Sport за един етап на купата с цялата техническа подръжка струва 150 000 рубли /7.3131 лв/. За тези пари машината се докарва на пистата, подготвя се за старт и се поправя при нужда. При съвместна аренда наемът остава същият и тогава всеки от четиримата пилоти ще се бръкне с 1800 лв., което си е смешна сума за участие в истинско пистово състезание.
Освен под наем спортната Lada Granta може и да се закупи за 1 890 000 рубли /92 232 лева/, като надценката е минимална - себестойността на спортния автомобил е 1 800 000. Но има сериозна забрана - собственикът няма право да бърника в колата, а може само да настройва окачването и спирачките. Обслужването на двигателя и кутията се прави само от хората на ТМС-Спорт, като най-важните агрегати на машината са пломбирани. Ако целостта на пломбата е нарушена, колата не се допуска до състезанието.
Lexus със специална серия LS за платежоспособните млади
Национална кампания на GLOBUL "Шофирай безопасн...
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!
