Дори и в САЩ търсят по-компактни модели - Тенденцията продължава

Общи 17 октомври 2009 | RS-Auto.bg A- A+ 1156 посещения | без коментари

САЩ – в ролята си на Страната на неограничените възможности – винаги е била държава, в която има особена почит към големите луксозни автомобили. Дори и в Европа, където е домът на доста от големите производители на луксозни автомобили, по-скоро се толерират по-компактните и по-ефективните луксозни коли. Това от една страна се е получило от статуквото на икономиката на световно ниво, но и в резултат на определени практики на европейските правителства. Изглежда обаче, че тази тенденция се е пренесла и в САЩ, като това предвещава вноса на коли, които преди изобщо не са планирани за Новия свят.

Според проучване, проведено от J.D. Power and Associates тенденцията купувачите на луксозни автомобили да преминат от пълноразмерни коли към техните средноголеми еквиваленти е нараснала от 12.6 % на 16.2 % за последните три години. Същевременно тези, които заместват своите средноголеми луксозни коли с компактни премиум модели, са нараснали от 10.8 % на 14.8 %.

От друга страна, тези, които отиват от по-компактни към по-големи луксозни автомобили, са намалели за същия период. Така броят на купувачите, сменили своите компактни модели със средноголеми премиум автомобили, се е свил от 15.9 % на 11.5 % от 2006 година насам.

Няма съмнение, че вина за това има настоящото състояние на икономиката, но и хората просто търсят начини да намалят разходите, докато запазват стандарта си на живот максимално добър. Интересното е, че промяната в реалността на пазара помага да се стигне и до промяна в перцепциите – т.е. по-голям не означава задължително по-добър в днешно време. Иначе хората щяха да карат автобуси и каравани . . .

И за да се отговори на новите търсения от BMW, Mercedes и Porsche все повече започват да развиват четирицилиндрови двигатели, докато автомобилните производители като Acura, Lexus и Infiniti (както става ясно, това са американските варианти на Honda, Toyota и Nissan) намират начини да доразвиват концепциите за премиум автомобили. В резултат на това те предлагат модели като новия Lexus HS 250h, както и хибриден вариант на Mercedes Benz S400.

За такива автомобили се говори от доста време, но фрази като „не е рентабилен бизнес случай” и „просто липсва достатъчно обем на производство” досега обясняваха отсъствието на подобни автомобили от американските шоурумове.

И не че те не съществуват – в Европа (т.е. у нас) се купуват доста масово компактни премиум модели като Mercedes A- и B-Class, 1-Series на BMW, както и всеки един голям или средноголям дизелов и четирицилиндров модел . . . от почти всяка една луксозна марка. И е така от години.

Разбира се, всяка монета си има своите две страни. Така в САЩ някои купувачи например считат, че жертвата да преминат към по-компактни автомобили в резултат на високите цени на горивата всъщност не се е компенсирала. Това доказва, че мненията остават в двата полюса, но понастоящем продължава да има известен преход а търсещите големи автомобили към по-компактни еквивалентни. Числата го доказват . . .

 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте