Бош прави хибридите достъпни

Общи 19 август 2013 | Speed-Press.com A- A+ 7245 посещения | без коментари

Новата форсиращо-рекуперираща система на Бош (Bosch boost recuperation system - BRS) е създадена, за да запълни голямата празнина между старт-стоп системите и хибридното задвижване. “BRS олицетворява достъпното електрифициране на компактните автомобили,” обясни Волф-Хенинг Шайдер, член на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH. Системата може да намали разхода на гориво и емисиите на отработени газове на превозното средство с до 15% чрез компоненти, осигуряващи на двигателя до 10 kW допълнителна мощност. Този иновативен компонент на задвижването от Бош комбинира четири функции в една система: рекуперация, увеличаване на въртящия момент, по-лесно спиране и тръгване и движение по инерция. Централният елемент на този нов вид хибридизация е високоефективният генератор, подобрен от 12 на 48 V чрез нова силова електроника, която прави електромотора четири пъти по-мощен от преди. 48-волтовата електросистема предлага на водачите цяла гама предимства. Увеличаването на волтажа позволява оборудването с нови системи за комфорт и сигурност. И тъй като механиците не се нуждаят от специално обучение по високоволтови инсталации, за да обслужват BRS, поддръжката на хибридните системи не представлява трудност.
Форсиращо-рекупериращата система изпълнява две основни функции: използва рекуперацията за възстановяване на енергията, след което използва тази енергия за ускорение на превозното средство. Излишъкът от спирачна енергия се изпраща през 48-волтовата електросистема към литиево-йонна батерия от 0,25 кВч. При нужда енергията се подава обратно на BRS, която започва да функционира като електромотор. Това значи, че BRS генерира допълнителен въртящ момент – форсиращ ефект, който е изключително важен за динамичното поведение на малки двигатели с турбокомпресори и при ниски скорости на мотора.
Новата система разширява функциите на познатата старт-стоп система и при движение по инерция. Ако педалите на газта и спирачката не са натиснати при спиране по инерция или при движение по нанадолнище, BRS автоматично изключва двигателя с вътрешно горене. Автомобилът продължава да се движи по инерция, без шум и без емисии на вредни газове. Магистралите и първокласните пътища с лек наклон надолу предоставят идеални условия за движение по инерция с BRS. В реални условия подобни трасета дават възможност 30% от маршрута да се измине по инерция.
Форсиращо-рекупериращата система издига старт-стоп функцията на ново равнище чрез бързия старт на мотора без шум и сътресения дори и при рестартиране след движение по инерция. 48-волтовата батерия отново помага в периодите на покой на двигателя, като захранва всички функции по сигурността и комфорта. С допълнителните си функции 48-волтовата електрическа система е особено атрактивно решение за средния и луксозния клас автомобили, тъй като позволява електрификация на функции, които не биха могли да бъдат поддържани от система с по-нисък волтаж и енергия. Тя може да увеличи функционалността и да намали емисиите на CO2 на компресори на климатични инсталации, турбокомпресори, охлаждащи вентилатори и допълнителни нагреватели. Двупосочният DC/DC конвертор, познат като силов преобразувател (PCU), свързва новата 48-волтова електросубсистема с конвенционалната 12-волтова система с висока степен на ефективност и надеждност. Основната задача на PCU е да захрани 12-волтовата електромрежа с електроенергия, произведена и акумулирана в 48-волтовата част. Конверторът е компактен и може да бъде монтиран гъвкаво в автомобила, дори и в купето.

 
Ключови думи:   recuperation, robert bosch, robert bosch gmbh
 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте