В недрата на френския автопроизводител кипи сериозна работа върху модела 208, който всъщност ще представлява изцяло ново семейство, включващо нормален хечбек, хот-вариант, SUV и кабриолет. За феновете на марката най-интересен е именно хот-вариантът, който се сочи за новия наследник на прочутите GTi варианти на марката, чийто най-ярък представител беше 205 GTi.
 
 Новото спортно лъвче ще има 1,6-литров турбо мотор с мощност 200 к.с., вече познат ни добре от използването му в JCW варианта на немската бегачка с емблемата на Mini на капака. Новото спортно малко пежо ще има шаси, което е развитие на платформата използвана при Citroen DS3. Това ще му позволи да има много добро държане на пътя, с доста "остри" реакции на окачването и управлението, но с висока степен на безопасност и контролируемост. 
 
 Дизайнът на новото семейство ще ползва посоките на формата, използвана вече в големия модел 508, която има доста по-драматично присъствие на пътя и върху външността му са работили двамата топ-маестро - от Peugeot - Жил Видал и от страна на концерна PSA Жан-Пиер Плое. Идеята в основата на тяхната работа е да се избяга от прекалено закръглените форми и да се възстанови репутацията на марката като лидер в дизайна.
 
 Вариантът купе ще има доста екстравагантен дизайн, леко котешко агресивен с линиите си, произлизащи от тези на концепта SR1, демонстриран миналата година на автосалона в Женева. Издължените задни светлини, скулптурни страници и елегантна задна част ще са "генетично" интегрирани в общата форма на колата, чиято поява се очаква през лятото на 2013-а.
 
 Родстърът 208 ще е с основен конкурент на идващото двуместно кабрио на MINI, но ще е далеч по-евтино. Tой ще е предназначен за хора, които търсят освен свежия вятър в косите, леки адреналинови приливи от по-бързичко каране. Tова означава че 208 CC ще бъде предлаган като луксозен младежки автомобил за туризъм, ще има високооборудван интериор, напредничава мултимедиен комплекс и като опция сдвоен съединител. Тук двигателят ще е отново 1,6-литровият турбо, което ще направи новото кабрио истински наследник на легендарното кабрио 205 GTi. Ниската маса ще е в основата на привлекателността на колата, която за разлика от досегашният характерен за вариантите СС сгъваем твърд покрив, ще има чергило, а появата му се очаква в началото на 2014-а. 
 
 Новият SUV във фамилията 208 ще е определено с младежки дух, с доста интелигентни заемки от напредничавия концепт HR1, показан миналата есен на автосалона в Париж. Колата ще бъде позиционирана като съперник на вече появилия се и у нас Nissan Juke, кaто има голяма вероятност малкият SUV на Peugeot да бъде развит окончателно отново с Mitsubishi използвайки модела Mitsubishi ASX, подобно на модела 4007, развит съвместно с японския Outlander. Много вероятно е серийният вариант да получи като екстра и хибридното задвижване на концепта, включващ трицилиндров бензинов турбо мотор с ходов обем 1.2 литра.
 
       Вицът на деня - 8
      Вицът на деня - 8
    
     
       От Noble със сериен вариант на суперколата си M...
      От Noble със сериен вариант на суперколата си M...
    
    Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!
 Статии
     Статии   Citroen Видеa
    Citroen Видеa   
    

