Logan стана седемместен

Общи 03 ноември 2006 | Auto-Press.net A- A+ 3553 посещения | без коментари

Консорциумът Renault-Nissan продължава да развива успешната си идея за народен автомобил, широко известен вече като Dacia Logan, като продължава да подготвя и пуска на пазара негови модификации. До края на 2009-а година от фирмата обещават колата да има общо 6 различини модела. Представянето на Logan може да се оцени като повече от успешно след като за около година и половина от пускането му в серийно производство вече са реализирани над 300 000 автомобила, 40% от които с дизелови двигатели и произведени в пет държави в света - в Румъния, Русия, Мароко, Колумбия и Иран. Първата сериозна разновидност на Dacia Logan носи обозначението Logan MCV. Към вече признатите качества на колата, тази комби версия прибавя голям товарен капацитет, невероятно вътрешно пространство, подобрен дизайн на интериора и подчертана модулност. В новия модел удобно могат да се настанят седем възрастни. След премиерата си на автомобилните салони в Пловдив и в Париж, Logan MCV тръгва първо на българския и румънския пазар, а в началото на 2007 и на другите основни пазари в Европа. Автомобилът идва с гаранция 2 години или 100 000 км на българския пазар.
В сравнение с първия Logan, новата кола е пораснала в трите посоки - на дължина с 200 мм, на височина със 100, а разстоянието между осите е увеличено с цели 270 мм, за да се осигури достатъчен простор за седмината възрастни пътници в купето. Обемът в предната част на купето е еквивалентен на този при водещите автомобили от сегмент С като Renault Megane. Седемте места са пълноценни, като на двете места на третия ред спокойно сядат двама над 100-килограмови български юнаци.
Във варианта с пет места товарният обем е цели 700 литра, а при конфигурация само с двете предни седалки достига рекордните 2350 литра. Дори в пълната конфигурация от седем места остава багажен обем от 200 литра. Гърбът на третия ред седалки при седемместната версия може да бъде прегънат надолу (наведнъж или с прегъвка 50/50 в зависимост от модела). Цялата седалка (основа и гръб) може да бъде наклонена напред към втория ред седалки. Веднъж сложена в това положение задната седалка може лесно да се извади, тъй като е снабдена с ергономично разположени ръкохватки и е достатъчно лека - само 16.7 кг. Също така сгъваем е и вторият ред седалки (60/40 разделение в зависимост от модела), който също може да бъде наклонена напред към първия ред, за да се увеличи товароподемността на автомобила.
Logan комби има по-различна и ниска предна броня, увеличените защитни кори и новите позиции на фаровете против мъгла разкриват една по-агресивна самоличност, но с типична за марката идентичност. Закръглените форми на страничните малки стъкла, повдигнатият покрив, увенчан с релси, правят линията на купето по-динамична и загатват невероятния вътрешен обем на автомобила и усещането за простор. Отзад, комбинацията от вертикални линии и заоблени форми усилват модерния стил на Logan MCV. Същевременно разделеното 60/40 отваряне на задните врати е важен практичен елемент.
Колата е подложена на същите мерки за защита, както при цялата гама Logan, включващи защита на металните елементи, решена чрез специални покрития, както и усилена защита на шасито срещу надрасквания от камъни. Автомобилът притежава и ново решение за запечатване на скоростната кутия и вътрешността на трансмисията за да се предпазят от навлизане на прах.
Комбинирани с високото отстояние на купето от земята – 155 мм (увеличение от 20 мм в сравнение с европейските норми) и дългото отстояние на окачването, тези характеристики позволяват на Logan MCV да бъде шофиран дори и по най-суровите и неравни пътни настилки.
Logan MCV се предлага със същия набор от двигатели, който допринесе за успеха на седан версията, и който вече доказа качествата си в множество автомобили на Renault - три бензинови двигателя - 1.4 MPI, 1.6 MPI и 1.6 16V, както и дизеловият 1.5 dCi. 1.4-литровият двигател има мощност от 55kW (75 к.с.) при 5,500 об/мин и максимален въртящ момент от 112Nm при 3,000 об/мин, докато двигателят 1.6 е с мощност от 64kW (90 к.с.) при 5500 об/мин и максимален въртящ момент от 128Nm при 3000 об/мин. И двата се предлагат с механична 5-скоростна кутия, същата както при Laguna II и Megane II.
Наскоро представен при седана, двигателят 1.6л 16V гарантира максимална мощност от 105 к.с. (77kW) при 5,750 об/мин и максимален въртящ момент от 148Nm при 3750 об/мин, Logan MCV 1.6 16V ускорява от 0-100 км/ч за 11.8 сек и може да се похвали с максимална скорост от 174 км/ч.
Френските дизели са определено сред най-добрите в света. Същото се отнася и за дизела 1.5 dCi със система за директно впръскване Сommon rail от второ поколение на Renault. Средната му консумация от 5.3 л на 100 км и 50-литровия му резервоар дават на автомобила автономност от близо 1000 км.
Спирачната система е с дискове отпред и барабани отзад, а моделите с ABS са екипирани с последен модел система Bosch 8.0 и електронен разпределител на спирачното усилие, както при Меgane ІІ. Logan MCV има до четири въздушни възглавници, като двете предни с контролирано изпускане на въздуха са стандартно оборудване за серията и притежават система, контролираща нивото на налягане във въздушната възглавница с цел да се ограничи натискът върху пътниците в случай на активация. На по-късен етап, на разположение ще бъдат и странични въздушни възглавници на купето. Въздушните възглавници са комбинирани с програмирана структурна деформация за повишаване на сигурността в случай на страничен удар. Системата за безопасност включва и триточкови предпазни колани с подглавници за всички седалки, включително и за третия ред седалки при седемместната версия.

 
Ключови думи:   dacia logan, logan mcv, nissan, renault, renault nissan
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте