Резултатите от един от най-големите в света тестове за подобряване на пътната безопасност и ефективност чрез използване на комуникацията на автомобила с други автомобили и инфраструктурата (Car-to-X) бяха представени наскоро във Франкфурт. В проекта simTD (Safe Intelligent Mobility – Field Test Germany, Безопасна интелигентна мобилност – полеви тест Германия), Opel обедини силите си със 17 партньора, за да тества функционалността във всекидневни условия на Car-to-X комуникацията в реални условия. В съвместния проект участват и други водещи германски автомобилни производители и доставчици като Audi, BMW, Daimler AG, Ford, VW, Bosch, Continental и др. 
Автомобилите в теста бяха електронно свързани както един с друг, така и с инфраструктурата. Това позволи размяната на информация за метеорологичните и пътни условия между автомобилите, както и между тях и пътната инфраструктура и околната среда. „След интензивни тестове на над 300 тестови шофьори е очевидно, че добавената стойност на технологията Car-to-X по отношение на безопасното, комфортно и ефективно шофиране е потвърдена. В резултат от това се очаква широко одобрение и прием на технологията”, сподели д-р Буркхард Милке, директор Opel Electric/Electronic Engineering.
От 2009 година бе дадено начало на изследване за откриване на необходимите условия за устойчиво подобряване на ефективността на трафика и безопасността с проектно име “Безопасна и интелигентна мобилност – полеви тест Германия” (simTD - Safe and Intelligent Mobility – Field Test Germany”). Тестовият парк от всички производители на автомобили през 2012 година включва 120 автомобила и три мотоциклета, всички оборудвани с еднаква simTD технология с цел научна съвместимост. С изминаване на до 120 000 тестови километра седмично бяха натрупани общо 1 650 000 километра с над 41 000 часа полеви тестове. В допълнение бяха проведени пътните и трафик симулационните тестове и сравнени с реални резултати.
Освен другите функции Opel тества и нова система за предупреждение за времето по време на проекта. „Предупрежденията, свързани с метеорологичните условия и състоянието на пътя, са отлични примери за връзка между Car-to-X комуникацията и HMI (Human Machine Interface, връзката човек-машина)”, отбелязва д-р Милке. Те са сред приоритетите в желанията на водачите относно бъдещите системи за комуникация, смята той. С новото поколение инфоразвлекателни системи, предлагани от Opel ADAM и предстоящи за представяне на Автомобилното изложение във Франкфурт за новата Insignia, е поставена сериозна основа за комуникационна свързаност с Car-to-X. Важно обаче е също създаването на съответстващата пътна и трафик инфраструктура за серийно въвеждане на технологията. 
Станциите за метеорологична информация, разположени в близост до тестовите изпитания, които вече осигуряват детайлна информация, използвана например от камионите за опесъчаване, комуникират със съществуващите сензори в автомобилите като датчиците за дъжд, с помощта на които получават информация за предстоящи неблагоприятни метеорологични условия. Интерфейсът човек-машина (Human-Machine-Interface), използван от всички партньори в полевия тест, е разработен от DFKI, Германския изследователски център за изкуствен интелект.
Повече информация за проекта можете да откриете на http://www.simTD.de.
 
       Най-бързо ускоряващият Aston Martin
      Най-бързо ускоряващият Aston Martin
    
     
       Шефът на развойния отдел на Audi напуска
      Шефът на развойния отдел на Audi напуска
    
    There are no comments yet. Be the first one to express yourself!
 Articles
     Articles   Opel Videos
    Opel Videos   
    

