Този спортен автомобил е един от малкото в историята на автомобилостроенето, който стана "икона" почти с появата си. Колата e почти такъв символ на 60-е години на миналия век, като миниполата и Битълс. E-Type са имали такива знаменитости, като Джордж Бест, Бриджит Бардо, Тони Къртис и Стив МакКуин. Дизайнът на E-Type и днес влияе на решения в областта на стила и дизайна на бъдещите модели на Jaguar. 
 
 За идеалните си пропорции на купето E-Type е задължен на Малкълм Сейър, специалист в областта на аеродинамиката, който преди това използвал опита си в тази насока и в проектирането на състезателните ягуари, победители в Льо-Ман - моделите C- и D-Type. Даже Енцо Ферари е признал, че моделът е най-красивият автомобил в света. 
 
 Jaguar представи E-type в Женева в 1961-а година и направи фурор сред журналистите и посетителите на изложението. Много кратко след това колата получи множество възторжени отзиви в пресата и някои смятат, че всъщност е и най-сниманият автомобил в света. Това е и причината празнуването на половинвековния юбилей на Jaguar да започне именно на Женевския автосалон 2011-а. 
 
 Представянето на E-Type на отбрани представители на световната преса е станало в ресторанта на хотела Parc des Eaux Vives в Женева на 15 март 1961-а, огромният възторг и ажиотаж на журналистите, предизвикани от демонстрационното возене с E-Type по близките височини, били толкова впечатляващи, че основателят на Jaguar сър Уилям Лайънс незабавно отпратил главния си тест-пилот Норман Дюис през нощта да докара още един автомобил от Ковънтри в Швейцария. 
 
 Колата е била изключително динамична за времето си - максималната скорост достигала 240 км/ч и в същото време цената й е била доста по-ниска от тази на цените на конкуренцията с подобни динамични и мощностни показатели. E-Type става първият достъпен суперкар и си остава истинска автомобилна икона и желана придобивка за 14-е си години предлагане на пазара. E-Type струвал 2 256 паунда и 15 шилинга, заедно с данъка и фирмените джанти, които се плащали като екстра, което в съвременни пари прави едва 38 000 евро.
 
 Шестцилиндровият 3,8 л двигател на E-type пет пъти качва Jaguar на най-горното стъпало на стълбата на победителите в Льо-Ман, модификацията за 1961-а предлага 265 к.с. максимална мощност и максимален момент от 352 Нм. Това позволило на E-Type, както и на предшественика му XK120, да стане най-бързият сериен автомобил в света за времето си.
 
 Производството на различните варианти E-type спира през юни 1974-а с пускането на специална серия от петдесет родстъра, на всеки от които е била монтирана табличка с подпис на сър Уилям Лайънс. Колата с индекс HDU 555N е последният автомобил E-type, слязъл от конвейера и той се пази в компанията Jaguar и днес. Всичко са произведени над 70 000 екземпляра, което направило модела сериен спортен автомобил номер едно в Европа.
 
       BMW за възможностите и предизвикателствата пред електрификацията
      BMW за възможностите и предизвикателствата пред електрификацията
    
     
       Ford показа новият стил на кросовърите си
      Ford показа новият стил на кросовърите си
    
    There are no comments yet. Be the first one to express yourself!
 Articles
     Articles   Jaguar Videos
    Jaguar Videos   
    

