Произвеждат BMW i3 от революционен материал

Общи 18 септември 2013 | Speed-Press.com A- A+ 7475 посещения | без коментари

За да компенсира допълнителното тегло на електрическите компоненти при своите автомобили BMW i, производителят залага на олекотената конструкция и иновативните материали. Модулът Life на BMW i3 е изграден почти изцяло от карбонов композит – Carbon Fibre Reinforced Plastic или CFRP.
Карбоновите нишки се създават с т.нар. прекурсор (термопластични текстилни влакна от полиакрилнитрил) в SGL ACF в Моузес Лейк, САЩ. За тази цел всички елементи на нишката се отделят газообразно в сложен, многостепенен процес, за да се получи нишка от почти чист въглерод със стабилна графитна структура. Тя е с дебелина само 7 микрометра (0,007 мм) –за сравнение човешкият косъм има дебелина около 50 микрометра. За използването при автомобилите впоследствие около 50 000 от тези отделни нишки се комплектоват в т.нар. „rovings“ или „heavy tows“, след което се намотават за по-нататъшна обработка.
В иновационния парк Вакерсдорф е разположена втората производствена мощност на джойнт венчъра. Там създадените в Моузес Лейк пакети от влакна се обработват в индустриални мащаби до лек нетъкан текстил. Около 10% от вложените в BMW i3 карбонови нишки са рециклиран материал. Доставеният от Вакерсдорф нетъкан текстил от карбонови нишки се обработва в заводите в Ландсхут и Лайпциг до готови каросерийни части от CFRP. В Ландсхут през последните десет години специалистите на BMW Group успяват така да усъвършенстват и автоматизират производствения процес на CFRP, че днес да е възможно изгодно и висококачествено крупносерийно производство. За този период е постигнато понижение на цената на компонентите за каросерии от CFRP с до 50%. С помощта на висока температура текстилният пакет придобива стабилна триизмерна форма. Няколко от тези предварително оформени Preform заготовки после се комбинират в по-голям конструктивен детайл. Това позволява производството на каросерийни детайли с голяма площ, чието създаване от алуминий или стомана би било много трудно. Пред конфекционирането и предварителното оформяне следва насмоляването под високо налягане по познатия от авиацията и корабостроенето метод RTM (Resin Transfer Moulding). В Preform заготовките под високо налягане се впръсква течна смола. Благодарение на този разработен от BMW специален метод се спестява отнемащият много време процес на втвърдяване в отделна пещ, използван при конвенционалното производство на CFRP. Новите, разработени специално за CFRP преси не са сравними с пресите за обработка на конвенционална стоманена ламарина.
Композитните карбонови детайли от новия завод в Лайпциг, както и CFRP-елементите от завода в Ландсхут се сглобяват в новото хале за каросерии. От около 150 детайла, което е с една трета по-малко в сравнение с конвенционалното производство от стомана, тук се създава основата на Life-модула на BMW i3.
Освен всичко останало допълнителното потребление на електроенергия за производството на автомобилите BMW i в Лайпциг се осигурява от четири вятърни турбини, които са разположени на територията на завода. Повече информация в прикачения файл.

 
Ключови думи:   bmw, carbon fibre, ldquo, tows
 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте