Поредната нова Corsa - старт-стоп, дизел, автомат, бензин, механика

Общи 04 май 2011 | Auto-Press.net A- A+ 4080 посещения | без коментари

Вторият за пет години лифтинг на малката кола определено говори, че в Рюселсхайм искат Corsa да е в стегната форма. Освен това, след второто разхубавяване дизайнерите са успели и да я направят по-яка на външен вид. Още на първия светофар колата сама загасна и при натискане на съединителя двигателят се съживи моментално отново. Познатата от доста по-големи и скъпи автомобили система "старт-стоп съвсем резонно, макар и малко неочаквано е намерила място в оборудването на малката Corsa.

Corsa е основен модел за немската марка и има сериозни задачи на пазара. За съжаление изостава от конкуренцията, което допълнително налага нейното подобряване. В Европа миналата година продажбите й паднаха с 9,6% до 318 000 и третото й място в класа B+ стана четвърто - пред нея в класацията са Ford Fiesta, VW Polo и Renault Clio. Положението би било друго, ако от GM бяха намалили цените, но през кризата се случи обратното - те нараснаха и поотблъснаха купувачите.

Opel Corsa е основен играч за марката на пазара в Европа от 1982-а и предлага една от най-широките гами в сегмента си. Два различни стила на купето - триврат с изглед на спортно купе и фамилно ориентираният с пет врати, както и търговския вариант Corsavan. Corsa винаги е предлагала едно от най-големите вътрешни пространства за класа си и доста интересни екстри, сред които отопление на волана, адаптивни фарове, асистенция на тръгването по наклон, панорамен покрив и уникалната FlexFix за превозване на велосипеди.

Един модел в нашето съвремие обикновено изкарва две модернизация до подмяната си. Реално погледнато сегашната Corsa мина една, но в два етапа - преди година бяха подобрени настройките на окачването и на управлението, и малко беше увеличена мощността на моторите. Тогава ни уверяваха, че Corsa изглежда достатъчно свежо и няма нужда от външна промяна, а в същото време работата по външния лифтинг са били в разгара си!

Резултатът е други фарове, решетка на радиатора и предна броня с огромен въздухозаборник, които според дизайнерите на марката са вдигнали нивото на колата до това на Insignia, Astra и Meriva. Е, има и някакво приличие на широката "усмивка" на моделите на Peugeot.

Техническата промяна е само една - модификацията ecoFLEX с турбодизел 1.3 CDTI (95 к.с.) има вече система "старт-стоп" и е станала още по-икономична - 3,5 л на 100 км пробег /94 грама СО2 на км/ вместо предишните 3,7 л. Тази система вече се монтира и в ecoFLEX-астрата, а до края на годината ще я видим и в други модели на Opel.

Бензиновите двигатели са същите - добре познатите атмосферни четворки Евро 5 - 1,0 л (65 к.с.), 1,2 л (85 к.с.) и 1,4 л (100 к.с.), турбомоторът 1.6л 192 к.с. (OPC) или 150 к.с. в комплектация Cosmo. Сред дизеловите варианти е разработеният от Isuzu турбодизел 1.7 CDTI (130 к.с.), който се монтира на колата от 2003-а. Моторът все още е на ниво - въртящият му момент е доста по-висок от този на бензиновата OPC - 300 Нм срещу 266. Не по-малко удобен е малкият дизел 1,3 с мощност 75 к.с., за който също не е проблем среден разход на гориво около 4-е литра.

Ако не се броят новите материали за облицовка в салона, които са станали изключително приятни и меки, има само едно сериозно изменение - новата мултимедийна система Touch & Connect със сензорен петинчов екран на централната конзола. Модулът е разработен съвместно с Bosch и включва навигационна система с пълно покритие за 28 европейски страни, CD/mp3-плейър, Bluetooth, SD-слот и конектори USB и за iPod. Останала е и гърбицата в центъра на таблото в която е вкаран монохромният дисплей на бордовия компютър. В помощ на водача е индикаторът shift up, който подсказва да се смени предавката, за да е по-икономично карането.

Новият вариант на колата идва с четири нива на оборудване - Essentia, Enjoy, Cosmo и Sport, които помагат на собственика да индивидуализира много сериозно новото си притежание. Предложени са няколко нови цвята и комбинации в интериора и екстериора като експресивното Tabasco Orange или Steel Blue. При външните цветове нови са деликатното бяло Guacamole, хващащото окото зелено Grasshopper и топлата Henna. Към досегашните спортни разцветки Color Race е добавена новата Linea с яки, 17-инчови колела в бяло или черно и две не по-малко яки бели линии, преминаващи през центъра на колата по цялата й дължина.

Личният ми избор по време на тест-драйва беше 1,4-литровият вариант с мощност 100 "кончета" с механична кутия, въпреки, че не е толкова икономична като дизелът - с едно зареждане бензиновият вариант минава над 500 км, докато дизелът надхвърля хилядарката. Но при бензиновата кола практически не се усеща работата на мотора, за разлика от дизеловата. В градско движение колата е доста пъргава, светофарният старт е стремителен, доускоряването е добро дори на трета при 30-40 км/ч, а при магистрални скорости - 110-130 км/ч има достатъчно запас от мощност за изпреварване и аеродинамичният шум е учудващо нисък.

 
Ключови думи:   ford, ford fiesta, Opel Corsa, renault, Renault Clio, VW Polo
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте