BMW винаги е угаждал по всякакъв възможен начин на клиентите си. Компанията започна да внедрява навсякъде системата Efficient Dynamics, намлявайки разхода на гориво и вредните емисии, защо не? Разшири спортното си M подразделение повече от очакваното, защо не? Разработи бързи автоматични предавки, които замениха механичните, защо не? Измисли по-ефективна турбо система, защо не? Създаде високопроходими M модели, защо не? Създаде нова спортна линия, позиционирана между стандартните модели и M спортистите, която носи името M Performance и в която попада дизеловият М550d xDrive, но защо само той?
Какво карах и как изглежда?
Тествах BMW 750d xDrive, aвтомобилът се води луксозна лимузина от бизнес клас и определено би трябвало да попадне в раздел M Performance, но за това малко по-късно. Дизайнът на новата седмица не е претърпял колосални промени. Важно е да се отбележи, че така нужният елегантен, изискан и в същото време агресвивен вид е запазен. Към него перфектно са добавени алуминиевите джанти тип V-spoke, които стандартно са 18-цолови. Новост в предната част са адаптивните LED фарове, ревизираната бъбрековидна радиаторна решетка и престилките, оформящи въздушния поток около предната броня и предните колела, които според инженерите допринасят за сериозно намаляване на въздушното съпротивление. Впечатление прави доста издълженият преден капак и издърпаната назад кабина, с две думи - класическа динамична лимузина. Отзад стоповете са променени и позиционирани по нов начин, свързани помежду си с хромирана лента. Ако сте изморени и изнервени от работния ден и нямате луксозна яхта, с която да отплавате към някое спокойно и екзотично място, перфектният начин за релакс е да седнете и да се повозите в BMW 750d. Всичко в интериора е изпипано до краен предел. Обкръжени сте от висококачествена Nappa, фино дърво и 10,2-инчов „телевизор” или както го наричат – контролен дисплей. Управлението на този дисплей е изключително лесно и интуитивно и се извършва посредством контролер за управление iDrive. След като свикнете с него, може да го използвате дори без да отклонявате поглед от пътя. Всичко в колата се настройва електрически, от ергономичните седалки с подгряване до волана и страничните огледала. Всъщност излъгах, огледалото за задно виждане трябва да си го нагласите ръчно. Сред акцентите в интериора е музикалната система Bang & Olufsen High End Surround Sound. Тя се състои от 16 високоговорителя с мощност 1200 вата и акустична леща. Лещата се намира на централния високоговорител и се повдига, след като пуснете музикалната система. Така и не разбрах дали тя е главният виновник за кристално чистия звук и перфектната акустика.
Бързина и икономичност
Баварците са решили да оставят V8-ците на Audi и не са сбъркали. Тук ще обърна внимание на най-добрия 3-литров 6-цилиндров редови дизел. Мощността му е 381 к.с., налични при 4000 об/мин, но по-впечатляващ е въртящият момент от 740 Нм, достъпен от 2000 об/мин. Тази 2070-килограмова лимузина ускорява от място до 100 км/ч за 4,9 сек., за сравнение 550d xDrive със същия агрегат, но със 100 килограма по-малко се справя с този спринт за 4,7 сек. Как го постига това? Технологията TwinPower Turbo не е това, което беше. Тя предлага не два, а три турбокомпресора, тоест изключителната тяга е на ваше разположение по всяко време. Дойде времето и за най-интересното, кажете коя лимузина от този клас и с тези динамични характеристики дава среден разход на гориво от под 7 л/ 100 км? Ще си помислите, че си измислям, но не! Благодарение на новата 8-степенна автоматична трансмисия с функция Старт/Стоп, която се предлага серийно във всички модели от Серия 7, в града компютъра показваше около 8л/ 100 км, на магистралата паднах до 6,5л/ 100км. Заводските характеристики от 5,9 извънградско, 7,3 градско и 6,4 комбиниран не успях да ги постигна, но при 381 кончета и това е презадоволително.
Удоволстиве от управлението
Певечето хора си мислят, че е много страшно и трудно да караш такъв автомобил. Истината е, че той се кара почти сам. Въпреки немалките размери, Серия 7 е изненадващо маневрен. Благодарение на интегрираното активно кормилно управление, вие се превръщате в гоподар на пътя. С директния волан и завиващите задни колела няма завой, който да ви уплаши. Разбира се, важна роля играе регулируемото въздушно окачване, оптимизираните режими на упралвение и системата за двойно задвижване xDrive, която се предлага в стандартното оборудване на този модел. Накратко, когато управлявате BMW Серия 7, независимо колко дълъг е маршрутът, не се натоварвате, а се облекчавате.
Безопасност
Безопасна ли е Серия 7? Аз лично не мога да се сетя за по-безопасен автомобил. Асистиращите системи и тези за безопасност са доста, няма да ги изброявам всички, за да не ви отегча, а и всеки който иска да се запознае с тях, може да ги провери в интернет, нали? Ще ви запозная с това, което най-много ме впечатли. Ако сте параноик, преди да потеглите може да си направите собствена диагностика, която ще ви информира при проблем с гумите, спирачките, маслото, окачването и т.н.Ето че потегляме, след като надвишим скорост от 18 км/ч коланите се самозатягат, не се стряскайте. Някой ви засича или спира рязко на пътя, или пък сте се загледали в нещо (на мен често ми се случва), няма проблем сензорите постоянно контролират ситуацията на пътя и ви алармират при евентуална опасност чрез звук и изображение на информационния дисплей и на Head-Up дисплея, след което се активира автоматично аварийна спирачка. Карате с несъобразена скорост и изпускате завой или спирате инцедентно за да предотвратите сбъсък, в този случай колата разпознава опасността и реагира светкавично – обтяга предпазните колани, оптимизира позицията на седене и затваря страничните прозорци и люка на покрива. Баварските инженери са помислили и за система, следяща поведението и концентрациятя ви. Тоест ако се изморите, заспите или започнете да правите неадекватни отклонения от пътното платното, системата анализира поведението ви и на контролния дисплей ви напомня, че е време за почивка (щеше да е по-готино да ви зададе въпрос ”вие пиян ли сте” или „вие наред ли сте”). Активният автопилот с функция Stop&Go и авариен спирачен асистент също е много полезен, особено при екстремни и неясни условия на пътя.
Извод
BMW 750d не отстъпва по нищо от конкурентите в луксозния сегмент на иновативни лимузини. Дали е най-доброто предложение? Това вече е въпрос на вкус. Едно е сигурно, по-икономична лимузина с такава динамика няма да намерите, но пък цената от над 250 000 лв. също не е никак малка. За мен остава неясен въпросът, защо не попада в моделната гама M Performance?
 
       TG 73 – рекорден брой!
      TG 73 – рекорден брой!
    
     
       Genii Capital стана партньор на RUF
      Genii Capital стана партньор на RUF
    
    Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!
 Статии
     Статии   Audi Видеa
    Audi Видеa   
    

