Създаденият от баварците в рамките на проекта CleanEnergy седан BMW Hydrogen 7, със силов агрегат, работещ както с традиционно автогориво, така и с водород, е готов за пускане в серийно производство. 
 В процеса на разработка успешно са били комбинирани водородната технология и характерните за баварките динамичност, плавност на работата и луксозно оборудване. 
 Мощността на иновационния 12-цилиндров силов агрегат е 191 кВт/260 к.с. при 5100/мин, а максималният въртящ момент достига 390 Нм при 4300/мин. Новият седан се ускорява от място до 100 км/ч за 9,5 с. Максималната скорост достига 230 км/ч и е ограничeна на тази цифра електронно. Независимо от вида на горивото мощността на двигателя остава непроменена. 
 Колата изразходва на 100 км път средно 3,6 кг течен водород, което е еквивалентно на 13,3 л традиционно гориво. При използване на бензин средният разход е 13,6 л на 100 км път.
 Hydrogen 7 има шестстепенна автоматична трансмисия и задвижване на задния мост.
 В началото на този месец двама еврокомисари са получили първите в света задвижвани с водородно гориво седани премиум-клас за ежедневна експлоатация. 
 Според представители на фирмата Hydrogen 7 ще бъде произвеждан в малки серии от по 100 автомобила, които до края на годината ще бъдат изпитвани от шефове на компании, политици и журналисти, формиращи общественото мнение, но засега няма да са достъпни в свободна продажба. 
 Според експертите, масовото производство на коли, подобни на баварската, едва ли ще тръгне скоро. Общо е мнението им, че водородът е много перспективно гориво, защото наличието му в природата е неограничено и използването му не нанася вреди на природата.
 
       Suzuki Splash дебютира във Франкфурт
      Suzuki Splash дебютира във Франкфурт
    
    Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!
 Статии
     Статии   BMW Видеa
    BMW Видеa   
    

