Rapid пристигна у нас, очакваме и 7 премиери от Skoda догодина

Общи 06 декември 2012 | Speed-Press.com A- A+ 4100 посещения | без коментари

Новият Skoda Rapid вече е в България и дори е сред номинираните модели за титлата „Автомобил на годината“ в нашенското издание на конкурса. Той се позиционира между Fabia и Octavia и носи белезите на новия дизайн на марката. Външно доста прилича на концепцията Mission L. Каросерията е решена като лифтбек с 5 врати, а предните фарове и тези за мъгла са оформени като 4-листна детелина, добавени са нови цветове. Отвътре автомобилът е по-широк от Octavia.
Rapid ще се прицели в конкурентен пазар, където ще трябва да се бори и с други бюджетни разработки като Citroen C-Elysee и Peugeot 301. Като негови съперници можем да посочим и Hyundai i30, Renault Fluence и Kia Ceed.
Богатото му стандартно обзавеждане включва ESP и 6 въздушни възглавници, климатик, централно заключване, предни електрически стъкла, TPM и мониторинг на налягането на гумите, двулицева постелка за багажника, която е гумирана от едната страната.
Редица хитроумни решения като стъргалка за лед, оформена като лупа и удобно скрита под капака за зареждане на резервоара, кошче за смет при предната дясна врата.
Три са нивата на обзавеждане – Active, Ambition и Elegance.
По обем на багажника 550 л по VDA автомобилът е рекордьор в класа. Капакът му се отваря заедно със стъклото, което е едно от преимуществата на лифтбека. При сгънати задни седалки товарният обем може да да достигне до 1490 л. Освен това в багажника откриваме пълен набор от куки и захващащи мрежички, което улеснява подребата на вещите в него.
Гамата на двигателите включва четири бензинови мотора и един дизелов. Базовият e 3-цилиндров 1,2-литров MPI с мощност 75 к.с. и се съчетава с 5-степенна механична трансмисия. За нея има и вариант с газов инжекцион, особено предпочитан от таксиджиите. Нашият екип има възможността да тества 4-цилиндров 1,2-литров TSI с макс. мощност 86 к.с. и 5-степенна механична предавателна кутия. С него Rapid показа доста приятно ускорение и прилична динамика. Най-мощен от 1,2-литровите мотори също е турбобензинов, но с максимални 105 к.с. Той се куплира с 6-степенна механична трансмисия. 1,4-литровият TSI с макс. 122 к.с. въри серийно със 7-степенен автоматик DSG. Дизеловият е 1,6-литров с макс. мощност 105 к.с. и се съчетава само с 5-степенната механична кутия.
За всички двигатели с изключение на базовия се предлага и Green Tec пакет, който се изразява в гуми с намалено съпротивление, усилени стартер и алтернатор и стоп/старт система. Цената на удоволствието е допълнителни 520 лв. с ДДС, но то се изплаща с времето, тъй като осигурява икономия на горивото в размер на 15%.
284 лв. с ДДС е цената на опцията за „защита от лоши пътища“ за окачването, при която пружините са по-твърди, клиренсът е увеличен със 7 мм и са включени защитни кори на двигателя. В списъка на допълнителните поръчки влизат и USB, и AUX портове.
От 21 860 лв. с ДДС започват цените на Rapid у нас. Най-наточената версия в обзавеждане Еlegance с 1,4-литров турбобензинов мотор и автоматик излиза 35 360 лв. с ДДС.
За следващата година чешкият производител с германски собственик е обещал да пуска нови и фейслифт модели на всеки шест месеца. Очакват ни седем премиери от Skoda през 2013 г., сподеил Илиян Костов, управител дилърска мрежа и отговорен за продуктови, сертификационни и търговски обучения в „Еуратек“, вносител на марката у нас. През февруари трябва да дебютира новата Octavia, а през май – нейната комби версия. През септември вероятно ще видим и спейсбек (комби) версия на Rapid, както и N1 модификация, а през есента – нови Yeti и Superb във варианти седан и комби. Седмият е специален модел, за който очакваме допълнителни подробности.

 
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте