MINI Cinema събра най-верните приятели на MINI на автокино в София

Общи 07 юни 2013 | Speed-Press.com A- A+ 9560 посещения | без коментари

Точно 80 години след първата прожекция в автокино, която се е случила на 6 юни 1933 г. в Кемдън, Джърси MINI България организира MINI Cinema - първото в света автокино само за автомобили MINI. Събитието рязко повиши концентрацията на автомобили MINI в района на бул. Цариградско шосе в столицата и привлече вниманието и „благородната завист” на притежателите на автомобили с други марки. За разлика от обикновените филмови прожекции публиката съставена от 50 автомобила МINI и техните собственици, привлече поне също толкова внимание, колкото и филма. Сред „гостите” бяха забелязани представители на класическото Mini от различни периоди на миналия век и всички седем съвременни модела MINIMINI (hatch), MINI Clubman, MINI Cabrio, MINI Roadster, MINI Coupe, MINI Countryman и MINI Paceman. Сред пъстроцветните редици ярко се открояваха и представителите на най-мощния клан на семейството на MINI – суб-бранда MINI John Cooper Works. Макар и с различни двигатели и мощност (от 92 до цели 218 к.с.), всички те са обединени от характерните за MINI стилен дизайн, пъстри цветове, ярко изразен, с елементите за индивидуализация, характер и неповторима връзка между водач и автомобил. В афиша на ексклузивната прожекция присъства емблематичния за марката филм от 1969 г. „Италианска афера” с участието на Майкъл Кейн, в който Mini e един от главните герои.Историята на Mini, превърнало се в първообраза на един изключително успешен спортен автомобил, започва през 1959 г. с една идея: гениалният конструктор Алек Исигонис, заместник-директор в Вritish Мotor Сorporation (BMC), който не притежавал дипломи от математически олимпиади и смятал математиката за „неприятел на всяко креативно човешко същество”, но пък за сметка на това въодушевявал своя колектив с богатството на идеите си, с ентусиазма си и с отказа си да допуска компромиси по пътя за максимални постижения, предложил създаването на Mini. Новият автомобил трябвало да бъде по-малък от всички, но трябвало обаче и да предоставя достатъчно пространство за четири лица и багажа им, а четирицилиндровия двигател, който фирмата вече произвеждала, следвало да определя състезателните характеристики на автомобила. Тъй като още в началото е мислил за предно предаване, двигател, поставен напречно отпред, и скоростна кутия, разположена директно под двигателя, Исигонис е успял веднага да създаде идеални условия за изключително ефективно използване на вътрешното пространство. До 80 % от пространството, видимо при поглед отгоре, би трябвало да принадлежи изключително на пътниците и багажа им. Класическото Mini е толкова успешно, че неговият първичен прототип с множество революционни, технически модернизации се произвежда в продължение на 41 години, т.е. чак до 2000 г.Именно началото на новото хилядолетие е времето, когато от ДНК на класическото Mini се ражда модерното MINI, вече в структурата на BMW Group. Създава се съвременна модерна интерпретация на класическите, успешни пропорции и дизайнерски елементи, разбира се, вече с високомодернизирани двигатели, технологии, задвижване и премиум обзавеждането на купето. Първата версия, представена през 2001 г., е МINI Cooper: на името на спортния гений, който има принос за успехите на класическото Mini. Пет години по-късно се състои премиерата на втората генерация модерно MINI, този път в чест на гения и баща на самата идея за класическо Mini: на 18 ноември 2006 г., в деня на 100-годишнината от рождението на сър Алек Исигонис, актуалното моделно поколение MINI е официално въведено на пазара. Също както и първообразът, MINI от XXI век отговаря на изискванията на своето време, а освен това предлага и допълнителни удобства. Неговата маневреност и спортни качества, както и шармантният характер на пропорциите му го правят интересен за онези водачи, които оценяват освен функционалното разпределение на пространство и икономичността, също и спортното преодоляване на завоите и индивидуалността. Щедрото предоставяне на пространство, икономичните, а всъщност мощни мотори, доброто пътно поведение и комфортната пъргавина на компактния премиум автомобил се ценят навсякъде. Именно затова историята се повтаря и в новото хилядолетие и след първите няколко години на производство на MINI възникват и следващите негови варианти, които трябва да отговорят на нуждите и интересите на нови целеви групи.

 
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте