Hyundai представи в Европа втория модел от новото си i поколение /серията i идва от inspiration - вдъхновение/ официално в Палермо. Автомобилът i10 е малка градска кола, с която корейската компания смята, че ще удвои продажбите си в градския сегмент. Това бе европейският дебют на новия компактен автомобил, чиято официална световна премиера стана през ноември миналата година в Делхи. Наследникът на Atoz ще излиза от фирмените заводи на Hyundai в Ченай, индийската автомобилна столица, а още една фабрика за корейските автомобили ще отвори врати в Чехия през 2009 г.
Както при Atoz и тук идеята е за чевръст, пъргав и повратлив в стеснените градски условия автомобил с максимално ниска цена. Колата предлага най-дългото междуосие в класа си, има три места отзад, четири въздушни възглавници, аудио система, климатик /стандартен/ и електрическо задвижване на стъклата. Вътрешното обзавеждане на i10 включва регулируем във височина волан, сгъваеми задни седалки, двуцветен интериор, предпазни колани на задните седалки и 2-DIN аудиосистема с възможност за включване на iPod към нея. За безопасността се грижат спирачна антиблокираща система /ABS/, предпазни колани с обтегачи, въздушни възглавници за шофьора и пътника отпред, автоматичен отключващ механизъм на вратите, който освобождава ключалките в момента, в който усети удар, и високо разположен трети стоп. Списъкът от опции включва заден спойлер, 15-цолови джанти с нископрофилни гуми и др. При емисия на СО2 едва 119 грама на километър, колата обещава и по-рядко бъркане в джоба по бензиностанциите.
Всъщност външната дължина и междуосие на новия малък Hyundai са същите като при Atoz, но е нараснала широчината със 70 мм, а височината е намалена с 40 мм, което не го прави толкова висок и неустойчив на вид като Atoz. Предницата е изцяло прекроена, а резултатът е модерен европейски дизайн. Колата има почти същото окачване МакФерсън отпред и торсионна задна ос, но новото шаси е станало по-твърдо и по-устойчиво на наклон. Задната част на модела се е сдобила с далеч по-широки стопове, но е запазила азиатският си ген.
Hyundai i10 е с компактни размери, но предлага възможно най-доброто вътрешно пространство в класа си благодарение на дългото 2300 мм междуосие при дължина 3565 мм и широчина от 1595 мм. Задните седалки са делими в съотношение 40:60. Моделът стандартно побира 225 л багаж, но със свалени седалки размерът на товарния отсек нараства до 910 л. Автомобилът приятно ме изненада стоварните си възможности, когато ми се наложи да прекарам любимия си шеф-редакторски стол, тип бос Корлеоне и той хлътна успешно без разглобяване в багажника през адната врата на колата.
Автомобилът е оборудван с 1,1-литровия четирицилиндров двигател Epsilon на предишния модел, който е с подобрен мениджмънт и нова смукателна система. Това е довело до понижен разход на гориво при увеличена до 66 к.с. мощност, както и по-висок въртящ момент. Средният разход е 4,3 л на 100 км път, а максималната скорост е 152 км/ч. Гамата на двигателите включва още един бензинов и дизелов мотор. Дизеловият мотор също е с 1,1-литров работен обем, но е 3-цилиндров и изключително икономичен за мощността си от 75 к.с. 1,2-литровата версия е с максимална мощност от 75 к.с. Моторите се куплират с 5-степенна механична или 4-степенна автоматична предавателна кутия. И в двата случая скоростният лост е на централната конзола, за по-голям комфорт и освобождаване на повече пространство между седалките отпред.
За толкова малка кола и бюджетна кола интериорът е направо разкошен. Решен е в леки тонове, които освежават колата в сравнение с дизайнерските решения на повечето автомобили от същия клас. Кабината е сериозна крачка напред по отношение на дизайна и качеството в сравнение с тази на Atoz. Предните седалки държат по-добре тялото, за ушите се грижат шест говорителя.
В градски условия колата е достатъчно пъргава и дори изглежда по-бърза от обявените по каталог 15,5 сек от 0 до 100 км/ч. Наистина, като всеки малък автомобил и i10 има нужда от малко повече време за достигане на магистралните скорости. По нормалните пътища с повечко завои колата се държи учудващо добре, воланът е с електроусилване и доставя удоволствие от енергичното им, но не рали-преминаване. Окачването е твърдичко, което е добре за завоите, но не толкова за разбитите софийски улици, копани безразборно ту за водата, ту за телефоните, ту за газтта и после зарязвани с безобразни кръпки на произвола на съдбата.
Заслужава ли си парите? Ако се търси градски автомобил, който изглежда надраснал класа си и отвън, и отвътре, управлява се добре и има цена, която е по-добра от повечето от конкурентите, то i10 заслужава внимание. Продажбите на Hyundai i10 в България започнаха от началото на март, а цените стартират от 8986 евро. При желание клиентите могат да поръчат и изключително базов пакет без климатик, който струва 7461 евро. Hyundai i10 се предлага с 5-годишна гаранция, съществуват различни варианти за лизинговане.
Хонда може да предложат на Алонсо краткосрочен договор
Останки по пистата причина за спукването на Хам...
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!
