BMW разпространи подробна информация за i3

Общи 10 юли 2013 | Speed-Press.com A- A+ 8085 посещения | без коментари

Дългоочакваният електрически автомобил BMW i3 ще се появи на 29 юли. Компанията оповести подробна информация за модела, който използва уникалната архитектура LifeDrive и метод за едросерийно използване на карбонов композит (Carbon Fiber Reinforced Plastic - CFRP) за изработване на пътническата клетка. Концепция за BMW i3 още от самото начало е създадена като за автомобил с изцяло електрическа система за задвижване. Това дава множество преимущества на BMW i3 в сравнение с т. нар. Conversion автомобили, при които оригиналният двигател с вътрешно горене впоследствие е заменен с електрическо задвижване. Конструкцията, размерите и подредбата на всички компоненти на електрическото задвижване в процеса на разработка са избирани свободно, единствено в зависимост от ефективността и пригодността за зададените цели. Размерът на гумите 155 / 70 R19 на серийния автомобил е разработен специално за BMW i3. Големите и относително тесни гуми позволяват да се постигне оптимално съотношение между динамика на управлението и аеродинамично съпротивление. И при BMW i3 намесите на системата за стабилност DSC са необходими само при екстремни ситуации на пътя. Колебанията на каросерията са минимални. Разработеният и произвеждан от BMW Group специално за BMW i3 хибриден синхронен електромотор развива мощност 125 кВт/170 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм, която е на разположение още от старта. BMW i3 ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,2 сек, спринтът от 0 до 60 км/ч отнема само 3,7 сек. Благодарение на еластичността си – 4,9 сек за ускорение от 80 до 120 км/ч, – гарантира спортен дух, който може да се сравнява само с много по-мощни автомобили, задвижвани от двигатели с вътрешно горене. Задвижването на задните колела се извършва с едностепенна трансмисия. Това позволява на BMW i3 да ускорява без прекъсвания в подаването на мощността до ограничената си от съображения за ефективност максимална скорост от 150 км/ч. Линейното разгръщане на мощността, което се запазва непроменено до най-високи обороти, се дължи на специфичната, разработена специално за BMW i3 конструкция на електромотора. В рамките на технологията BMW eDrive е постигната оптимизация на принципа на синхронния електродвигател с постоянно възбуждане. Благодарение на това създаденото електромагнитно поле остава стабилно дори и при високи обороти на двигателя. Максималните обороти на създадения специално за BMW i3 хибриден синхронен електромотор са 11 400 об/мин. Иновативната конструкция гарантира на двигателя на BMW i3 широк оборотен диапазон, както и изключително висок коефициент на полезно действие. Разходът на електроенергия, който е изключително нисък преди всичко в съотношение с максималната мощност, е 0,13 киловатчаса на километър и има съществен принос за оптимизирането на пробега. Това превръща BMW i3 в най-ефективния електромобил с подобни размери и мощност. Съотношението тегло/мощност на тежащия само около 50 кг електродвигател също е ненадминато. Освен това двигателят на BMW i3 се отличава с особено спокойната си работа и ниско ниво на вибрации и отговаря на изискванията, поставяни пред премиум автомобилите по отношение на акустичния и вибрационния комфорт. BMW i3 e оборудвано с гъвкава и мощна система за зареждане. Като алтернатива на обичайния домакински контакт на електропреносната мрежа, собствениците могат да инсталират и BMW i Wallbox, която ползва максималната налична мощност на електроенергията в домакинството и дори и в базовата си конфигурация осигурява зареждане на батерията за около 6 часа. Предлагат се специфични варианти на BMW i Wallbox, които са съобразени с конкретните условия като сила и напрежение на тока. Времето за зареждане е различно в зависимост от електропреносната мрежа и варианта на Wallbox. С модерна обществена станция за бързо зареждане (50 кВт) още след около 30 минути на разположение са около 80% от капацитета на батерията. По този начин дори и в редките случаи на почти напълно изчерпан пробег за зареждане е достатъчна една обедна почивка.По желание BMW i3 може да бъде оборудвано с удължител на пробега (Range Extender), който по време на пътуване поддържа нивото на заряд на литиево-йонната батерия, когато то намалее под определена граница. Тази функция е поверена на двуцилиндров бензинов двигател с работен обем 650 куб. см, който е монтиран непосредствено до електрическото задвижване на задната ос. Допълнителното оборудване на автомобила с Range Extender не се отразява на вместимостта на багажника: резервоарът с обем 9 литра е разположен в предната част. Двигателят с вътрешно горене развива максимална мощност от 25 кВт/34 к.с. и задвижва генератор за производство на електроенергия. Той се управлява в зависимост от нуждите и работи с висока ефективност. В допълнение към възможността за шофиране в режим ECO PRO, респективно ECO PRO+, и увеличение на пробега с по 20 км, благодарение на Range Extender е възможно увеличение на пробега с още повече от 100 км. По този начин максималният пробег на автомобила е около 300 км. BMW i3 е първият автомобил в света, при който Range Extender се използва единствено за производството на електроенергия.

 
Ключови думи:   bmw, carbon fiber, cfrp, conversion, DSC, lifedrive
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте