Днес BMW представи официално електрическите i3 и i8. Електрическият хечбек и електрическият спортен автомобил на подмарката BMW i изобразяват иновативен подход, който комбинира специално разработена конструкция и дизайн.
BMW i3 ще се появи на пазара още през 2013 г. Той съчетава специално изработена от карбон конструкция, пригодена за електрическо задвижване с нулеви нива на вредни емисии. Благодарение на новата LifeDrive-архитектура теглото му е само 1250 кг, като в същото време предлага просторен интериор и маскимална защита при удар. Концепцията BMW i3 има 150 км автономност и е специално разработена за придвижване в града. Електромоторът, задвижващ задната ос, осигурява мощност от 170 к.с. и въртящ момент от 250 Нм от самото начало. Спринта от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 8 сек, а с устройството за бързо зареждане на батерията до 80% отнема само 1 час.
BMW i8 е спортен автомобил от ново поколение. С иновативната си PlugIn – хибридна технология, концепцията комбинира електрическо задвижване, монтирано на предната ос с мощен 3-цилиндров турбо двигател с вътрешно горене. Той постига динамичнио представяне на спортен автомобил с разход на малък такъв. За ускорението от 0 до 100 км/ч са му нужни по-малко от 5 сек при среден разход на гориво под 3л/100км. Хибридната система генерира обща мощност от 354 к.с. и позволява постигане на пробег от 35 км на електричество. При съвместна работа двата двигателя позволяват на автомобила да развие електронно ограничената максимална скорост от 250 км/час. Както електрическото задвижване, така и 1,5-литровия 3-цилиндров агрегат са изцяло разработка на BMW Group. Електрическият спротист ще се появи на пазара през 2014 г.
Двата модела ще се произвеждат в завода на марката в Лайпциг, който ще се превърне в център за производството на електрически и хибридни технологии. Според BMW в него до 2013 г. ще бъдат инвестирани над 400 млн. евро и ще бъдат открити нови 800 работни места.
Производственият процес на i3 и i8 ще е базиран на възобновяеми ресурси, което ще рече, че няма да се изразходват вредни емисии CO2. За тази цел BMW проучва възможности за изграждане на ветрогенератори в границите на завода.
 
       Менсъл на корицата на F1 Racing
      Менсъл на корицата на F1 Racing
    
    Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!
 Статии
     Статии   BMW Видеa
    BMW Видеa   
    

