Fiat Panda 1.2 - късче от Италия на колела

Общи 10 септември 2014 | Speed-Press.com A- A+ 1120 посещения | без коментари

Замисляли ли сте се някога, че италианците могат да правят само „полюсни“ коли? Апенинското автомобилостроене успява да генерира добра печалба или когато ражда суперскъпи жребци като върховите спортисти Ferrari и Lamborghini, или когато създава успешни малки модели като Fiat Panda. Всичко, което се намира между тези две крайности, сякаш е обречено на неуспех – или поне на ограничен успех. И ако кончетата или биковете действат като ударна доза от енергийна напитка, то Panda е като валериан. Малкият Fiat сякаш подтиква водача си да шофира спокойно, да се наслаждава на тихия мотор и на смяната на предавките с разположения само на педя от волана скоростен лост.“Италианската кутийка“ няма абсолютно никакви спортни претенции – а напротив: когато се осмелите да влезете с по-високо от комфортното за нея темпо в завой, тя ви отвръща с яростно свирене на гуми. Неспокойното пътно поведение на Panda изисква наличието на ESP – но системата за стабилност струва 350 лева допълнително и не е серийна дори в най-високото ниво на оборудване, с което малкият Fiat струва поне 23 000 лв. Сериозен пропуск! В най-евтината версия One четирите въздушни възглавници са серийни, но за CD радиото (680 лв.) и климатика (1290 лв.) ще трябва да доплатите. Nuova Panda е с над 1500 лева по-скъпа от предшественика си, но е малко по-добре обзаведена и създава усещане за повече сигурност заради по-дългата гаранция – цели 5 години или 150 000 км. Старият и добре изпитан базов 1,2-литров атмосферен двигател с 69 к.с. вероятно ще бъде най-често поръчваният на българския пазар. Защото повечето клиенти ще бъдат по-скоро скептично настроени към революционния 0,9-литров 2-цилиндров турбоагрегат (85 к.с.), а с 1,3 JTD (75 к.с.) колата поскъпва значително – дизелът се предлага с второто ниво Easy на цена от 26 200 лв. Най-маломощният мотор не е особено динамичен, но е достатъчно потентен за градския трафик. Там Panda се справя добре и благодарение на късите предавки на скоростната кутия. В смесен цикъл агрегатът се нуждаеше от малко над 6 литра на 100 км – което е прилично, но не и главозамайващо постижение за класа мини. ИзводPanda сякаш не е родена в автомобилен завод – тя е чедо на тесните италиански улички, защото е създадена да се чувства добре именно там. Много малки модели предлагат много полезна стойност върху малко пространство – но само Panda излъчва толкова много чар от толкова малка площ. Технически данни4-цил., отпред напр.; работен обем 1242 куб. см; макс. мощност 51 кВт (69 к.с.) при 5500 об/мин; макс.въртящ момент 102 Нм при 3000 об/мин; предно задвижване; 5-степенна трансмисия; дължина/широчина/височина 3653/1643/1551 мм; тегло 915 кг; обем на резервоара 37 л; 0-100 км/ч за 15,0 сек; макс.скорост 164 км/ч; разход EU-Mix 5,1 л/100 км; СО2 118 г/кмЦена: от 19 800 лв.

 
Ключови думи:   fiat
 

Снимки


 

Mazda изпреварва Ford Mazda изпреварва Ford
10 септември 2014
 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте