С Bosch интернет влиза в автомобила

Общи 17 юли 2014 | Speed-Press.com A- A+ 3940 посещения | без коментари

Преди 20 години интернет осъществи революция в компютърния свят. През следващите няколко години това ще се случи и при автомобилите. Бош вече превръща автомобила в активен участник в глобалната мрежа. Очарованието на дигиталния свят ще бъде пренесено на пътя и това ще донесе много предимства за шофьорите – ще се увеличат комфортът, сигурността и ефективността при пътуване.
Стратегическа цел 1: Интернет влиза в автомобилаСвързването в комуникационна мрежа е на път да се превърне в мегатренд в автомобилната индустрия, тъй като дигитализацията променя живота на все повече хора. Автомобилът също ще се превърне във важен елемент от цифровата вселена. Ето защо инженерите от Бош работят по интуитивни и интелигентни решения в тази посока. Сред тях е MySpin – система, която перфектно интегрира iPhone и смартфоните с Android в автомобила. Екранът на мобилното устойство се „пренася” на централния дисплей на автомобила. По този начин приложенията се използват много по-лесно, сигурно и удобно. Бош свързва автомобила с интернет и без мобилен телефон. Модерните навигационни системи с лекота откриват например ресторантите и кафенетата в близост до всяка дестинация. Със сервизните услуги на Бош шофьорите на електромобили ще си спестят усилията да търсят най-близката зареждаща станция, тъй като навигацията ще ги отведе направо там. Ще можете и да си резервирате най-близкото място за паркиране и да го намерите бързо.
Стратегическа цел 2: Автомобилът влиза в интернетТрафикът на данни в автомобила няма да е еднопосочен. Превозните средства не само ще ползват информация от интернет, но и ще подават данни към обкръжението си – така Бош превръща автомобилите в част от интернет. Самите автомобили на бъдещето ще бъдат „сензори”, които ще събират информация за обкръжението си и ще я обменят помежду си или със сървър. Така наречените Floating Car Data – данни за движещия се автомобил, са необходими за получаването на високодинамични карти и подобряване на пътната безопасност. Например шофьорът вижда пред себе си само един завой, но навигацията вече знае, че след него има заледен участък или че ще попадне в опашката на задръстването.
Стратегическа цел 3: Автомобилът става част от „интернет на продуктите и услугите”Един голям град с цялата си инфраструктура може да бъде свързан в комуникационна мрежа, за да се гарантира оптимална мобилност. Платформите на Бош за мобилни услуги дават възможност на компаниите за обществен транспорт и на фирмите за отдаване под наем на автомобили, електромобили и е-bikes да изработват комбинирани оферти за различни маршрути. Ако искате да достигнете по-труднодостъпна дестинация, можете например да пътувате с влак или автобус, докъдето позволява инфраструктурата, а след това да продължите с автомобил във вашата посока, като си поделите разходите с други пътници. Софтуерните платформи на Бош вече управляват инфраструктурата на големите проекти по електротранспорта. Един от примерите е Hubject, роуминг системата за зарядни колонки за електромобили. С нея клиентите могат да зареждат колите си на станции на различни фирми и да заплащат услугата заедно със сметката си за ток. Бош работи и по много други проекти. С „Truck Secure Parking” – „Сигурен паркинг за камиони”, могат онлайн да се резервират паркоместа покрай магистралите. Всички паркинги са с видеонаблюдение и са свързани с телефонна централа на Бош, така че безопасността на водачите и товарите е гарантирана.
Бош смята, че за свързването на автомобила с комуникационна мрежа има глобален пазар – както производителите, така и крайните клиенти в цял свят са силно заинтересовани. Автоматизираните и свързани с комуникационни мрежи автомобили могат да подобрят трафика с 80% и да осигурят безопасна и удобна мобилност на възрастните хора. Проучванията показват, че броят на жертвите при пътнотранспортни произшествия ще се намали с 90%, когато автомобилите станат по-автономни (в посока автоматизирано шофиране). За свързването на превозните средства с интернет Бош работи в тясно сътрудничество с глобалните автомобилни концерни и с иновативни фирми от други браншове от Европа, Северна Америка и Азия.

 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте