Mazda изпреварва Ford

Общи 10 септември 2014 | Speed-Press.com A- A+ 12795 посещения | без коментари

Единият: рубиненочервен, динамичен, с удължена каросерия, широка задница. Другият: сив, опитващ се да бъде спортен, заоблена задница. При първата среща на новата Mazda 3 с вече не толкова новия Ford Focus „японецът” подлага „германеца” на силен натиск. В стилово отношение Mazda е наточена за атака, като дизайнът й е смесица от предницата на Mitsubishi Lancer, задницата на Opel Astra и задните светлини на Alfa MiTo. Разбира се, дизайнът на двата компактни модела е въпрос на вкус. При погледа във вътрешното пространство Mazda отново има предимство – качеството и прегледността на кокпита на „японеца” изпреварват тези на Ford. Спортният дизайн на задницата обаче си има своята цена. Широката задна колона, както и малкото задно стъкло затрудняват видимостта назад. Ford притежава по-добър обзор. Видимостта напред в Mazda е на прилично ниво, тоест по-добра от тази на предшественика. Единствено за водачи с ръст над 1,85 м седалката не предлага достатъчно добър диапазон на регулиране по височина. От Mazda се гордеят с опционалния Head-up дисплей, който прожектира скоростта и друга информация. Много мило, но по-скоро евтино решение в сравнение с моделите от премиум класа. Мястото отпред, както и отзад във Ford е идентично с това на Mazda. При вместимостта на багажника също има паритет – все пак Focus е по-къс с повече от 10 см (4,36 м), а междуосието му е по-малко. Затова хората от Кьолн са оползотворили пространството по-добре. По-ниско сгъстяване за по-висока ефективностЗа разлика от сравнително малките разлики в качеството, тези при задвижването са по-гравитиращи. Новият дизелов агрегат на Mazda залага на техниката Skyactiv, която вече се използва в CX-5 и Mazda 6. 2,2-литровият дизелов агрегат е не само с две турбини, а и благодарение на по-ниското си сгъстяване (14:1 вместо 16,5:1) е доста икономичен и екологичен. Заради по-ниската компресия дизелът и въздухът се смесват по-добре и така се повишава ефективността. Освен това биват отделяни и по-малко отровни азотни окиси, тъй като изгарянето протича по-пълноценно. Mazda 3 Skyactiv D 150 е първият компактен автомобил, който отговаря на нормата EU6, без като например VW Golf GTD да изисква катализатор за азотни окиси. По-ниската компресия обаче означава и по-лоша работа при все още недостигната оптимална работна температура. Mazda реагира с напълно променливо регулиране на разпределителните валове. То отваря изпускателните клапани и пуска за кратко отработените газове в цилиндрите, което осигурява по-мека работа на мотора. Сложно е, но работи. Дори след студения старт двигателят на Mazda почти не се разпознава като дизелов. Превъзходно!4-цилиндровият двигател на Ford е по-малък – мощността му е с 10 к.с. по-ниска и той отговаря „само” на актуалната норма EU5. Той се усеща с малък въртящ момент и не толкова пъргав, колкото е агрегатът на Mazda. На хартия и двата модела са еднакво бързи, но при директния дуел за ускорение „японецът” е по-пъргав. „Виновник” за това е бързо превключващата 6-степенна автоматична трансмисия. Тя работи по-комфортно при потегляне от тази с два съединителя на Ford, която е производство на Getrag и също дава възможност за бърза смяна на предавките. Времената за смяна са почти идентични и при двата модела, което доказва, че в днешно време спортната трансмисия не трябва да е задължително с два съединителя. И двата модела харчат по 5 л/100 кмИнженерите на Mazda са се постарали при шумоизолацията. При нормален начин на шофиране не се чува нищо от двигателя и от пътя – дори при високо темпо на магистралата „японецът” е сравнително сдържан. Ford е малко по-шумен – все пак всичко е в рамките на нормалното. Ако не натискате особено здраво педала на газта, ще получите и при двата модела разход на гориво между 5 и 6 литра на 100 км. Дори при висока скорост разходът няма да надвиши 8 л/100 км. Така и двата автомобила са икономични спортни дизели. „Японецът” не успява да се доближи до чудесното окачване на Ford. Focus блести, от една страна, с отлична управляемост, но вози почти перфектно по лоши пътища, което е идеалният компромис. Mazda пък вози доста стегнато, като е безкомпромисна при движение по лоши пътни настилки. Това може да е изнервящо, освен ако не харесвате спортния стил. Бракът между Mazda и Ford отдавна е разтрогнатТова, че между двете фирми вече няма никакви синергии (Ford бе собственик на 30% от Mazda), личи и от управлението. Усещането при Mazda е за по-добра обратна връзка с пътната настилка. Леко недозавиване има само при високо темпо в завоите, но въпреки това Mazda трябва да се управлява малко по-директно. Както например Ford. Неговото управление е леко нечувствително, но с по-добра връзка с пътя. При бърза смяна на посоката управлението на Focus е по-директно и с това по-пъргаво. Тоест окачването и управлението са в полза на Ford, а при качеството, двигателите и управлението на кокпита Mazda демонстрира повече зрелост. Така новата Mazda 3 се превръща в интересна алтернатива не само на Ford Focus в твърде оспорвания компактен клас.
ИЗВОДУбедителни са най-вече моторът и трансмисията. „Японецът” е динамичен спортен дизелов автомобил с добро качество. Който обича комфорта, ще се учуди малко на стегнатото окачване


 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.