Kia Ceed GT: спортист за всеки ден

Общи 19 септември 2014 | Speed-Press.com A- A+ 20590 посещения | без коментари

Досега в гамата на Kia нямаше модел, който да впечатлява с радост от шофирането. Дизайнът и визията са чудесни, но мощността бе относително скромна. С появата на GT това се промени, марката вече предлага хот-хеч. Който в същото време не иска да бъде безкомпромисна бегачка като Renault Megane R.S., а пъргав и бърз автомобил за всекидневието с достатъчно висок комфорт на возене. Дизайнът определено е много впечатляващ, GT предизвиква интерес, минувачите се заглеждат и видимо одобряват визията: мускулестата предна броня с червена ивица като при Golf GTI и 4 ярки LED на дневните светлини, агресивната задна броня с имитацията на дифузор, динамичните задни светлини. Но всичко е много хармонично, автомобилът изпъква сред останалите, без да се натрапва. Браво на дизайнера! Интериорът също е впечатляващ: чудесни спортни седалки Recaro, много удобен и красив кожен волан с дебел обръч, интерактивни уреди на арматурното табло и висока ергономия на управлението. Използваните материали също са с много високо качество, атмосферата в интериора е почти премиум. Но истинският шедьовър на GT е скрит под предния капак. Ако не сте информирани, ще останете с впечатление, че 1,6-литровият турбомотор е с по-голям работен обем, защото се развърта без никаква турбодупка, ускорява уверено и устремно дори и от 60 км/ч на 6-а предавка (под 1500 об/мин) и след това разгръща мощността си вихрено, но равномерно до ограничителя при 6600 об/мин. Но това не се налага – въртящият момент от 265 Нм е на разположение в много широк оборотен диапазон (1750-4500 об/мин) и GT може да се шофира с рядко превключване на предавките. Което, от друга страна, доставя голямо удоволствие – скоростната кутия превключва прецизно с къси ходове на лоста. Друга много приятна изненада бе кормилното управление: много информативно, точно и с идеално сервоусилване. И почти без намеси от страна на задвижваните предни колела въпреки мощността от 204 к.с.Настройките на окачването също са много фини и сполучливи: филтрира силните удари и осигурява приличен комфорт въпреки нископрофилните гуми, но в същото време е приятно стегнато и с подчертан спортен дух. Поведението на автомобила в завоите е неутрално, с дискретно презавиване при по-висока скорост, но винаги контролируемо и напълно предсказуемо. И можете без особени опасения да изключите ESP (напълно, нещо рядко срещано в днешно време) – GT няма да ви изненада неприятно. Дори ще ви достави още по-голяма радост от шофирането. ИзводКолко е хубаво, че можем да бъде приятно изненадани от един автомобил. Kia Ceed GT е чудесен старт за марката в лигата на компактните спортни „бегачки” – и ме впечатли с хармоничната си концепция. Защото не е твърд, безкомпромисен спортист, а бърз и достатъчно комфортен хот-хеч за всекидневието. Технически данни на Kia Ceed GT4 цилиндъра, турбо, отпред напречно • 4 клапана на цилиндър • работен обем 1591 куб.см • мощност 150 кВт (204 к.с.) при 6000 об/мин • макс. въртящ момент 265 Нм при 1750-4500 об/мин • предно задвижване • 6-механична скоростна кутия • Д/Ш/В 4310/1780/1430 мм • багажник 380-1225 л • резервоар 53 л • 0–100 км/ч за 7,7 сек • максимална скорост 230 км/ч • разход EU-Mix 7,4 л А95Н/100 км • CO2 171 г/км. Цена: от 38 880 лева

 
Ключови думи:   kia
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.