Както вече ви споменахме, откритото Европейско първенство по биатлон съвпадна с пазарната премиера на новия субкомпактен SUV на Opel – Mokka. Моделът бе изложен в Банско по време на надпреварата, като се представи доста успешно в ролята си на фотомодел в импровизирана снежна фотосесия заедно с талисмана на Европейското.
Пътно поведение
Имах възможността да тествам варианта с 1,4-литровия двигател Turbo ECOTEC с 4 задвижващи колела и старт/стоп система и 6-степенна предавателна кутия по маршрут София – Банско – София. За зло или за добро се случи точно в деня, в който участъкът Е79 бе отцепен заради свлекли се скали в района на Кресненското дефиле и минахме през обходен планинско-селски маршрут, където най-честите пътни знаци са ограничена видимост и поредица от опасни завои. Казвам за добро, защото точно този участък се падна на мен и се убедих в предимствата на малкия SUV. Като за начало, въпреки кубичната си форма мъникът е доста стабилен. Освен това ускорява толкова прилично, че ми даде възможност за няколко рискови изпреварвания на къси отсечки. Максималната мощност на мотора е 140 к.с. и е достъпна в диапазона от 4900 до 6000 об/мин. Максимумът на въртящия момент от 200 Нм е постижим между 1850 и 4900 об/мин. 
При влизане в Банско за пореден път приятно впечатление ми направи логичното и последователно поведение на стоп/старт системата на Opel. Казвам за пореден път, защото подобни наблюдения имам и при други модели от марката. 
Интериор 
Версията, която ми се падна по време на теста, бе в eксклузивния цвят Deep Espresso, като идеята за топлото ароматно кафе продължава и вътре в двуцветния (черно и кафяво, името му е Marroccana Cocoa) кожен салон. Автомобилът разполагаше с навигация (опция), шибедах и камера за паркиране. Вътре пространството е доста повече, отколкото човек може да очаква на при вида на компактен SUV с дължина 4278 мм. 
Дрифтене в снега
На слизане от пистите на едно уширение организирахме своеобразно дрифтене (с пируети, с дръпната ръчна и всичко, както си трябва) в снега. Въобще цялото качване и слизане по тесния заснежен участък между красивите ели даде възможност да оценя системата за постоянно двойно предаване (AWD), която в случая е с интелигентно електронно управление и включва четирите задвижващи колела само при необходимост. Разпределението на въртящия момент между предния и задния мост се осъществява автоматично и безстепенно в съотношение от 100:0 дo 50:50. 
Цените
Новият SUV модел Opel Mokka се предлага с гама от пет енергични и високоефективни задвижващи агрегата, които съчетават добрата динамика с един от най-ниските в класа разходи на гориво. 
Цените за българския пазар започват от 31 880 лв. с ДДС за най-базовата версия и финишират на 46 160 лв. с ДДС за обзавеждане Cosmo и 1,7-литров CDTI Ecotec с макс. мощност 130 к.с. 
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Opel Mokka 
Четири цилиндъра, бензин, работен обем 1364 куб. см - макс. мощност 140 к.с. при 4900-6000 об/мин, макс. въртящ момент 200 Нм при 1850-4900 об/мин, AWD, задвижване – 6-степенна механична кутия, ускорение 9,8 сек, макс. скорост – 195 км/ч, вместимост на резервоара 52 л, разход Eu mix 6,4 л/100 км бензин, СО2 емисии – 149 г/км
Цена за България за версията – от 39 310 лв. с ДДС. 
 
       Aston за познавачи от Bertone
      Aston за познавачи от Bertone
    
     
       Ford ЕcoSport настъпва към Европа
      Ford ЕcoSport настъпва към Европа
    
    There are no comments yet. Be the first one to express yourself!