Практичен гражданин, наречен Civic Tourer

Общи 31 юли 2014 | Speed-Press.com A- A+ 6810 посещения | без коментари

Новото комби на деветото поколение на Civic дебютира предпремиерно у нас още през февруари, но продажбите му започнаха от това лято, така че и нашият екип има възможност да добие впечатления от модела. Автомобилът е с изключително атрактивен дизайн и няма как да не останете незабелязани с него. Линиите на обтекаемата му каросерия се придържат към концепцията Honda Wagon, предизвестила появата на новото компактно комби. Особено апетитно и високотехнологично изглеждат задните светлини, а задните врати са със скрити дръжки като продължение на цялостната изключително аеродинамична линия. Комбито е с около 25 сантиметра по-дълго от модела с пет врати.

Версията, която имах възможността да карам, беше с новия 1,6-литров дизелов мотор с макс. мощност 120 к.с. при 4000 об/мин и макс. въртящ момент от 300 Нм при 2000 об/мин, съчетан с 6-степенна предавателна кутия. Цените на най-ниското ниво при тази конфигурация започват от 42 522 лв.

Интериор и удобства

Купето ме посреща с регулируем волан, облечени в подобна на неопрен материя удобни седалки и малък, но достатъчно информативен дисплей. Всички уреди са пригледно подредени, а материалите са доста качествени. Седалките дават много възможности за регулиране – по височина, дължина, а облегалката граничи по удобство с тази на зъболекарските столове. Позицията на педалите и волана е на изключително ниво, рядко ми се е случвало да се настаня като „пет пари в кесия“ от раз в автомобил, в който влизам за първи път. Педалът на съединителя е просто перфектен – нито „отлепя“ високо, нито е прекалено твърд. Видимостта е отлична, поне при човек с моя ръст (около 1,70 см), въпреки че дизайнерите напоследък страдат от „кросоувърмания“ и слагат прекалено малки задни прозорчета. Жабката и централният подлакътник, под който се крият изводите за USB и Aux, могат да поберат доста дреболии.

Управлението на повечето функции е лесно и интуитивно, а климатикът е с две зони. Екранът е малко старомоден и малък, но пък показва най-необходимото, когато успееш да го извадиш от менюто. Камерата за паркиране се справя отлично дори и на тъмно.

Тъй като ми се наложи да шофирам нощем, много приятно впечатление ми направи асистентът за светлини, който абсолютно безпогрешно преценяваше кога е необходимо и допустимо сам да включва или гаси дългите светлини.

Отличник на тема багаж

Багажникът с неговите 624 литра се оказа доста интересно и умно организиран. Ако повдигнете кората, под нея откривате невероятен органайзер, където са сместени аптечката, пожарогасителят, някои помощни инструменти плюс две достатъчно дълбоки ниши, за фиксирано съхранение на различни предмети. Традиционно за Honda, седалките на Civic Tourer се адаптират към индивидуалните нужди по един рационален начин и това е изключително удобство при превозване на дълги, високи или комбинация от двата вида товари. Още повече че задната се сгъва лесно, за да изчезне в пода. Това е възможно, защото резервоарът се намира под предните места.

Новият малък голям дизел

Новият малък дизел е изключително безшумен и еластичен. Предавките влизат изключително прецизно и леко. Единствената ми забележка в това отношение е, че задната се вкарва без натиск надолу или повдигане, а в същото време се намира прекалено близо до шеста. Като цяло комбито предлага едновременно спортна и комфортна возия. След финала на нашето пътешествие бордовият компютър отчете среден разход от 5,7 л/100 км.

Като цяло е наистина приятен автомобил, който няма да ви подведе нито при маневриране в града, нито при изпреварване на магистрала, нито по дългия път към желаната ваканция, когато ще можете да натоварите половината покъщнина в колата.

Технически данни: Четири цилиндъра, турбо, отпред напречно • работен обем 1597 куб.см • мощност 88 кВт (120 к.с.) при 4000 об/мин • максимален въртящ момент 300 Нм при 2000 об/мин • предно задвижване • 6-степенна скоростна кутия • Д/Ш/В 4550/1770/1590 мм • Цена от 42 522 лв.

 
Ключови думи:   honda
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте